Sayfalar

25 Ağustos 2024 Pazar

New Castle'a gidiyorum 23 Ağustos 2024

 New Castle`a gidiyorum. 23 Agustos 2024

Londra`ya 3-4 saatlik tren mesafesinde harika yerler var ve New Castle'a gitmek uzun zamandır aklımdaydı. Daha önce Ferit beyle / Alphomes Londra'da tanışmıştık, ne zamandan beridir de davet ediyordu. Edinburgh seyahatimle birleştirip en sonunda gitmeye karar verdim.

İngiltere içindeki yolculuklarımı genelde Trainline uygulamasından yapıyorum. Önce New Castle oradan Edinburgh olmak üzere 5 günlük programımı yaptım. Sabah 7:30 trenini aldım. New Castle'a vardığımda sabah 11:00 olmustu. Turco cafeye gelirsin demişti. Tren istasyonun hemen karşısında çok merkezi bir yerde bulunuyor. Kafe'nin sahipleri Haşim bey ve Nur hanım. Türk esintileriyle bezemişler kafeyi çok güzeldi hazır simit ve çay bulmak.



Ferit bey gelince beni New Castle sokaklarında bir gezintiye çıkarıyor. Önce Türk dükkanlarına uğruyoruz. Çogunlukla bir İngilizle evlenip gelmişler ve buralı olmuşlar. New Castle 3 tane şehir içinde üniversitesi olan çoğunlukla öğrenciden oluşan bir yaşam merkezi. Şehir de güzel bir canlılık hissediliyor. Sokaklar insanlarla dolu ve canlı. Okulların açılmasıyla birlikte yaşam daha da hareketleniyor. Benim bu gezideki birinci amacım ev almak için uygun bir ortam mı? Yaşam koşulları nasıl bunlara bakmak. Şu ana kadar sevdiğim yerler sıralaması Londra, sonra Horsham ve şimdi de New Castle olabilir gibi geliyor. Bir yere turist gitmekle yaşamak için seçim yapmak arasında oldukça büyük farklar olabiliyor. Turist olarak gittiğinizde zaten geçici olduğunuzu bildiğiniz için sadece güzelliklere odaklanıyorsunuz ama kalmak ciddi bir süreç gerektirıyor. Sosyal çevre de ekonomik koşullar kadar önemli. Yurtdışında özellikle ailenizden uzaktaysanız ya kendi ailenizi kurmalısınız ya da sağlam hobileriniz olmalı. Yoksa günün sonunda yoksunluk hissiyle başbaşa kalıyorsunuz.




Ferit beyle New Castle sokaklarını gezerken


New Castle sokak pazarı...


Havva hanım güzellik uzmanı olarak New Castle de hizmet veriyor, herkes yazın mutlaka Türkiye'ye geliyor. 

China Town in New Castle
China Town in New Castle

Bu da Turcos Cafe, şirin ve lezzetli ikramlarıyla hoşgeldiniz diyorlar. Ayrıca bavul bırakma hizmeti de veriyorlar. Yani günü birlik gezmeye geldiğinizde bavullarınızı bırakabileceğiniz çayınızı içeceğiniz güzel bir yeriniz var. 

New Castle University Business School, gecenlerde dış ticaret üzerine seminer vermiştim şimdi ilk hedefim Business School için bu semineri vermek. Gözüme New Castle üniversitesi çarptı belli mi olur başlangıcı buradan yapabilirim. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder